Olvasom a 168 Órában, hogy a BKV-sok sztrájkja eleve nyerésre volt ítélve, mert a korrupciótól agyonsározódott menedzsment tkp. meg se mukkanhatott. Mert hogy annyira agyon volt sározódva a korrupciótól.
Én most továbbmegyek egy gondolattal. A sztrájknak, illetve túlzott elkeményítésének lehetett az az értelme is, hogy nyomást gyakoroljanak az igazságszolgáltatásra, hogy a Szalayné + Horváth Éva ügyeket ne hagyják elmismásolódni. Mint az a közelmúltban annyi más esetben történt (ill. történik, ld. a maffiavezér hanyag házi őrizetét).
De most nézzük a sztrájk kronológiáját. Jan. 3-tól munkalassítás a szabályok szigorú betartásával. Jan. 12-től totális sztrájk. N.b. ami előtte volt, az még nem is volt hivatalos).
Vajon nem lett volna-e elég, ha 12-e előtt nincs munkalassítás, hanem azt a "hivatalos" sztrájk gyanánt "adják el"?
Mert akkor kevésbé szivatták volna az utasokat, és nem sikkadt volna el a lényeg.
Merthogy a lényeghez nem csak a fizetések-juttatások szintje és a korrupciós ügyek tartoznak. Hanem a buszok jó részének életveszélyes műszaki állapota is.
Pl. az Ikarus 400-as család sok darabja már a váztörés határán van!
Bővebb információ itt, ld. a "Halottnak a csók..." cikket.
Márpedig a sofőrok munkakörülményeibe szvsz erősen belejátszik az is, hogy miféle csotrogányokat kell vezetniük. Ezért érthető, hogy ha ezen - is - ki vannak akadva.
Most a követeléseik teljesítésével úgy látszik, betömték a szájukat. Pedig a biztonságos műszaki állapot nem csak nekik, hanem az utasoknak is érdekük. A sofőröknek persze fokozottan, hiszen ők egész nap a gépen vannak.
Csak persze Nemes elvtárs és a többi suxxervezeti vezető biztos nem ül buszba. Utasként sem sűrűn...